Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

HBO Praktijkcursus – Marketingmanagement

 599,00

exclusief btw

De wereld van marketing ondergaat voortdurende veranderingen, met een groeiende nadruk op internationale verkoop. De HBO Praktijkcursus – Marketingmanagement biedt een grondige verkenning van diverse marketingaspecten. Veel marketingonderwerpen komen aan bod. Marketingplanning, marketingomgeving, koopgedrag, marktonderzoek, marktsegmentatie, positionering, productbeleid, promotiebeleid, prijsbeleid en distributiebeleid zijn enkele onderwerpen die aan bod gaan komen tijdens deze praktijkcursus. Na afronding van de praktijkcursus ben je in staat om doeltreffend te sturen op marketingactiviteiten.

Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC) als eindopdracht breng je het geleerde direct in de praktijk.

Leerdoelen

  • Je hebt inzicht in het marketingconcept en kunt dit in eigen praktijk implementeren.
  • Je kunt concluderen waarom een marketingstrategie en -plan voor elke organisatie essentieel zijn.
  • Je bent in staat een gedegen marketingplan te ontwikkelen.
  • Je kunt onderscheid tussen de interne en externe marketingomgeving beschrijven.
  • Je kunt de fasen van het marktonderzoekproces en de diverse methoden van gegevensverzameling omschrijven.
  • Je kunt het belang van marktsegmentatie uitleggen.
  • Je kunt de noodzaak van een uitgekiende positioneringstrategie aantonen.
  • Je kunt marketingcommunicatie en de werking van het communicatieproces uitleggen.

Opleidingsprogamma

Tijdens de HBO Praktijkcursus worden de verschillende onderwerpen omtrent marketing behandeld. Alle onderwerpen binnen deze opleiding zorgen gezamenlijk voor een goede basiskennis van marketing.
  • Marketing en marketingplanning
  • Marketingomgeving
  • Koopgedrag en marktonderzoek
  • Marktsegmentatie en positionering
  • Product- en promotiebeleid
  • Prijs- en distributiebeleid
  • Externe analyse
  • Marketingmanagement in de praktijk

Opleidingsprogamma

Tijdens de HBO Praktijkcursus worden de verschillende onderwerpen omtrent marketing behandeld. Alle onderwerpen binnen deze opleiding zorgen gezamenlijk voor een goede basiskennis van marketing.
  • Marketing en marketingplanning
  • Marketingomgeving
  • Koopgedrag en marktonderzoek
  • Marktsegmentatie en positionering
  • Product- en promotiebeleid
  • Prijs- en distributiebeleid
  • Externe analyse
  • Marketingmanagement in de praktijk

Diploma

De HBO Praktijkcursus – Marketingmanagement geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
  • HBO Praktijkcursus – Marketingmanagement
Tijdens de praktijkcursus schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze praktijkcursus.

Met het opgegeven bedrag worden niet alleen de kosten voor de studie en het studiemateriaal gedekt, maar ook eventuele herexamenkosten. Hierdoor bieden we een volledig pakket aan, zodat je zonder extra financiële verrassingen aan je studie kunt beginnen.

 599,00

exclusief btw

HBO Praktijkcursus – Marketingmanagement
 599,00
Scroll naar boven

Nieuw bij Business Training Holland

Studiecoaching

Wanneer je hebt gekozen voor een opleiding of cursus op onze website, heb je daarna de keuze uit  5 coachingpakketten die je aanvullend kunt bestellen om jouw persoonlijke ontwikkeling te stimuleren en begeleiden. 

Er is altijd een pakket dat bij jou past. Met meer of minder online coachingsessies en wel of niet extra ondersteuning bij jouw examenvoorbereiding.